vhodni del - Šentjernejsko poljeŠentjernejska učna pot se prične s prezentacijo značilnih rastlinskih kultur in habitatnih tipov šentjernejskega polja. Imenujemo ga učni poligon Šentjernejsko polje. Tu predvidevamo glavni vhod, saj je v bližini dovolj parkirnih površin in je lahko dostopen večjim skupinam obiskovalcev. Vhodov na pot je sicer več.
Takoj ob vhodu je zbirni prostor za skupino obiskovalcev, ki se nato ob pomoči vodiča ali samostojno odpravi na ogled Šentjernejske učne poti, ki poteka med gredicami različnih rastlinskih sestavov in prikazom habitatov. Gredice s gospodarskimi rastlinami (avtohtone trte, sadno drevje, …) so učni vrt
na katerem obiskovalci spoznajo gospodarske rastline, ki se trenutno množično ne sadijo in gojijo, vendar so bile in bodo pomebne za našo samooskrbo in gospodarski razvoj.Na učnem vrtu bodo predstavljene tudi gospodarske rastline, ki so trenutno v uporabi s sporočilom kakšno dodano vrednost nam lahko nudijo, če z njimi gospodarimo sonaravno in hkrati skrbimo za biotsko raznolikost okolja. Postavljen bo mobilni čebeljnak, kot učni pripomoček o pomenu ohranjanja in uporabe tradicionalnega zdravega načina gospodarjenja. Učni vrt Šentjernejsko polje zakjučujemo s postavitvijo gibalnih orodji na lastno moč za
primerjavo, kako je včasih človek skrbel za svojo fizično kondicijo z delom (ročno delo na polju) in kako skrbi zase v sodobnem času z rekreacijo. Obiskovalci se bodo na orodju tudi preizkusili. V resnici je razlika samo v orodju, ki ga človek uporablja, lastna moč pa je ostala enaka.
Iz Šentjerneja prihaja Plečnikova gospodinja Urška, ki je zanj kuhala domači čaj. Na gredicah bodo zasajene tudi rastline Plečnikove čajne mešanice, kar je inovativen pristop k uporabi kulturne dediščine. Poleg novih dreves bomo sanitarno oplemenitili tudi dve tepki. Rastlini, z zgodovinskim spominom na Marijo Terezijo.
Čampatova kmetija/gostišče CerjakSpomeniško zaščiten prostor nekdanje Čampatove kmetije se v skladu s spomeniškovarstvenimi smernicami uredi in dopolni. Projektna partnerka, lastnica nekdanje Čampatove kmetije je v centru Šentjerneja izvedla obnovo spomeniško varovanega Čampatovega toplarja, ki bo postal odpr t in dostopen javnosti. Pod njim se bodo izvajale različne prireditve za občane in obiskovalce. Način pristopa bo lep primer, kako se lotiti obnove kulturne dediščine in kako vanjo vnesti sodoben program. Bo izziv in vzor ostalim lastnikom kulturne dediščine. Ob Čampatovem toplarju stoji vodnjak, ki ga bomo obnovili in povrnili v pr vobitno funkcijo. Z obnovo Čampatovega toplarja in z novim dostopom s Prvomajske ceste bo celoten atrij zaživel kot pomembna prireditvena površina, ki bo oživljala trško jedro. Šentjernejsko učno pot smo zasnovali tako, da je pot povezovalna a hkrati omogoča izvajanje različnih tematskih delavnic po celotni poti zato smo na dvoriču Čampatove kmetije predvideli zasaditev medovite rastline – lipe Tilia Cordata.
povezovalna potPovezovalna pot je varna pešpot v smeri V-Z . Ob poti se sadijo avtohtone medonosne rastline. Izobraževali se bomo katere medovite rastline dajejo več medičine in katere več cvetnega prahu, kar je primerna tema pri izvajanju delavnic.
območje parkovnega igrišča – GorjanciNa največji obstoječi površini se z nasutjem odstranjene zemljine ustvari funkcionalno reliefno zeleno površino na kateri se oblikuje parkovno igrišče z značilnimi drevesnimi vrstami z Gorjancev s katerimi opozarjamo na kvalitetne drevesne vrste. Ustvarjena parkovna površina služi poleg igre tudi za informacijo o tehnološki razvitosti in zeleni perspektivi Šentjerneja .
Temu so namenjena izbrana igrala, ki imajo trajnostno informacijo. S postavitvijo igral, ki predstavljajo lokalne posebnosti kot so Špilerjeva špica, Minutnik,
Krakovski gozd, Gorjanci,... otroci in obiskovalci spoznavajo potencialne točke izletov v okolico, otroke navdihujejo, da so boljši bodoči skrbniki narave ,da znajo ceniti svoje okolje ter da bodo znali ohranjati naravno in kulturno dediščino tudi v bodoče. Igra na prostem pomaga otrokom razumeti, kaj pomeni pripadati skupnosti, okolju in naravi. Otroci skozi igro spoznavajo naravne posebnosti kraja, ki jih lažje povezujejo s pojavi v naravi. Oprema prostora je namenjena razširjanju znanja skozi igro.
Osnova ureditve temelji na štirih elementih kot so ogenj, veter, voda in zemlja.
fontana MINUTNIK bo simulirala naravni pojav in opozarjala na pomen ohranjanja voda.
Šentjerenska roža vetrov bo prostorska interaktivna konstrukcija, ki se bo dinamično odzivala na veter in na kateri bodo informacije o prostoru občine Šentjernej. Šentjernejska roža vetrov je tudi didaktično igralo in je postavljeno v osrednem delu Šentjernejske učne poti. Obiskovalce osvešča, izobražuje in opozarja na tipične posebnosti, na naravno in kulturno dediščino šentjernejske doline z Gorjanci, Krakovskim gozdom in reko Krko ter predstavlja kakšne so možnosti pravilne rabe naravnih virov. Jer skladna s simbolom kraja.
Sončna klop – nas bo ozaveščala o pravilni rabi naravnih virov in nas povezovala na svetovno omrežje. S pomočjo sončne klopi bodo obiskovalci lažje dostopali do dodatnih spletnih vsebin in bo odlična podlaga za nadgradnjo učne poti in zagotavljanje trajanja projekta.
Digitalna knjiga – bo interaktivno središče, prikaz vsebin in podatkov o projektu ino naravni ter kulturni dediščini kraja. Izkoristili bomo prednosti inovativnih pripomočkov, ki projektu omogočajo kvalitetno podajanje vsebin z možnostjo vnašanja aktualnih podatkov, nadgradnje in dodajanja novih vsebin. Prikazano bo do 10 tematskih sklopov od naravne in kulturne dediščine do posebnosti kraja in ljudi. Sklopi bodo razdeljeni na posamezne tematike kjer bo poljuben prikaza ohranjanja ljudskih šeg in navad, obr ti, narave, arhitekture in naravnih virov. Knjiga sicer sodobna in digitalna nas bo spominjala tudi na Primoža Trubarja, ki je del svojega življenja preživel tudi v Šentjerneju, nas slovence pa s svojim prevodom biblije uvrstil med evropske narode.
ob šoliZa delo na odprtem se uredi učilnica na prostem,..Učilnica na prostem je prijeten zunanji prostor za šolarje , ki je hkrati prostor za izvajanje različnih tematskih delavnic za javnost. Učilnico bo šola uporabljala za podajanja znanja svojim učencem vezanih na ohranjanje naravne in kulturne dediščine ter Čebelarskemu društvo za prikaz pomena varovanja čebel. Pot na severu zaključuje prikaz Krakovskega gozda, ki bo izdelan kot velika slika na platnu in bo služila kot učni pripomoček. Prikazan bo prerez Krakovskega gozda skozi letne čase z vsemi tipičnimi prebivalci v svojem ciklu.V neposredni bližini v sklopu ob šoli bodo zasajena drevesa in grmi, ki rastejo tudi v Krakovskem gozdu in imajo potencialni gospodarski pomen npr. dren, bezeg, trdoleska,.. Z izborom izbranih grmovnic in dreves želimo izenačiti prvobitne rastline z okrasnimi.
Podatki o financiranju
Naložbo financirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj (ESRR)
Občina Šentjernej je oktobra 2020 podpisala z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo, pogodbo o sofinanciranju projekta Šentjernejska učna pot. Projekt Šentjernejska učna pot je projekt petih partnerjev iz območja občine Šentjernej, in sicer: Občine Šentjernej (kot vodilni partner), Osnovne šola Šentjernej, Vrtca Čebelica Šentjernej, Društva čebelarjev Šentjernej in Kmetijske trgovine Cerjak Cerjak Brod Polona s.p..
Partnerji so s projektom »Šentjernejska učna pot« kandidirali na 4. Javni poziv za izbor operacij za uresničevanje ciljev Strategije lokalnega razvoja LAS DBK 2014–2020, ki se sofinancirajo iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Celotna vrednost operacije z DDV znaša 233.592,88 EUR, višina upravičenih stroškov (brez DDV in ostalih neupravičenih stroškov znaša 182.497,20 EUR, sofinanciranje ESRR (80%) znaša 145.997,76 EUR.